HANDELSBETIBGELSER
Virksomhedsoplysninger
NordicHug ApS
CVR. nr. 45578887
Løversysselvej 2B, 7100 Vejle
e-mail: info@nordichug.dk
Telefon: 23 67 04 04
Afgivelse af ordrer
Afgivelse af ordre via vores webshop, er ikke en juridisk bindende aftale. NordicHug har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.
Når du har afgivet en ordre via vores webshop, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre.
Betaling
På www.nordichug.dk kan der betales med Dankort, Visa og Mastercard.
Vi benytter Shopifypayments til at håndtere din betaling via en krypteret forbindelse.
NordicHug tillægger ikke gebyr på betalingskort. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Reservation af beløb
Betaler du med internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
Vi trækker beløbet, når varen afsendes, eller
Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Levering
Vi tilbyder levering fra GLS til pakkeshop. Vi betaler alt fragt på ordre over 500 kr.
Forventet leveringstid i Danmark er 1-3 hverdage.
Der afsendes: mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag.
Ordrer indeholdende bestillingsvarer kan som udgangspunkt have en længere leveringstid.
Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet – der efterleveres ikke.
NordicHugs webshop bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os som forbruger.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive til info@nordichug.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os skriftlig meddelelse om dette.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende vare tilbage til os. Du er meget velkommen til at benytte vores returportal. I så fald skal du registrere din retur på vores online returportal senest 14 dage efter modtagelse.
Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen til tidspunktet for varens returnering.
Du mister din fortrydelsesret, hvis:
Du bryder forseglingen på varer, som af beskadige- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.
Vi refunderer din betaling, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til (gerne med fragtlabel fra vores returportal): NordicHug Aps, Løversysselvej 2B, 7100 Vejle.
Vi modtager IKKE returpakker i pakkeshops kun på adressen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit varekøb, når du handler hos os som forbruger.
Når du handler på www.nordichug.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Gå til online reklamationsportal
Adressen NordicHug Aps, Løversysselvej 2B, 7100 Vejle er allerede anført på returlabel.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse problemet så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe, f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@renlykke.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.200 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 790 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Persondatapolitik
Vores til enhver tid gældende persondatapolitik finder du på vores hjemmeside. Vi har følgende persondata på dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
. E-mail adresse
Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores Persondatapolitik for NordicHug. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Forbehold og ansvarsfraskrivelse
NordicHug tager forbehold for force majeure.
Lovvalg og værneting
NordicHugs ydelser og disse handelsbetingelser er underlagt dansk ret. Enhver uenighed eller tvist mellem parterne som ikke kan søges løst i mindelighed afgøres ved en dansk domstol og med forbrugerens hjemting som rette værneting.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 31.03.2025